Ściągamy simlocka z modemu Option Icon 225 za darmo!

Posted: 22 stycznia 2011 in IT, Software
Tagi: , , ,

Jako że posiadam modem z Ery BlueConnect postanowiłem ściągnąć simlocka zacząłem wyszukiwać w Google informacji na ten temat. Po kilku zapytaniach natknąłem się na Blog Dogberta gdzie znajduje się szczegółowa instrukcja.

Krok po kroku - ściąganie simlocka z modemu Option GIO225

Krok po kroku - ściąganie simlocka z modemu Option GIO225

Zgodnie z instrukcją doszedłem do kroku 7 i tutaj pojawił się mały problem przy probie aktualizacji firmware pobranego ze strony producenta Option.

Błąd aktualizacji firmware pobranego ze strony Option

Okazało się że Era w modemach Option Icon 225 zablokowała możliwość aktualizacji firmware pobranego ze strony producenta, postanowiłem zatem wykorzystać firmware znaleziony na forum Elektroda (plik z firmware brandowanym możemy pobrać tutaj)

Po aktualizacji oprogramowania przystąpiłem do zdejmowania simlocka założonego na sieć Era. Z konsoli CMD uruchomiłem skrypt msm_unlock.py Po chwili otrzymałem kod do unlocka modemu. Po zapisaniu kodu uruchomiłem z konsoli plik msm_apply.py który poprosił mnie o wpisanie kodu odblokowującego.

Unlock Successful

Unlock Successful

Druga metoda odblokowania urządzenia jest następująca:

1.Wyciągnąć SIM ( niekoniecznie )
2.Otworzyć hiperterminal.
3.Nazwać dowolnie połączenie i wybrać dowolną ikonę.
4.W pozycji połącz używając wybrać numer portu swojego modemu.
5.W ustawieniach portu nic nie zmieniać
6.wpisać: AT+CLCK=”PN”,2 i nacisnąć enter.
7.Karta odpowie:+CLCK:0 jeśli nie jest blokowana lub +CLCK:1 jeśli jest.
8.Wpisać: AT+CLCK=”PN”,0,”kod_odblokowujacy”

Po prawidłowo ukończonej operacji aktualizacji oprogramowania, włożyłem w celach testowych do Icon 225 karte sim z Orange

Modem Option Icon 225 z zarejestrowaną kartą z Orange

Modem Option Icon 225 z zarejestrowaną kartą z Orange

Komentarze
  1. Lukas pisze:

    Witam Cie 😀 Mam pytania, jak zrobiłeś update softu modemu? U mnie jak się zawiesił na początku tak zakończył swój żywot. Pomogło tylko wgranie softu ERY ^^. Poza tym, jak uruchomiłeś komendę py w cmd?

  2. Hej,
    jeżeli chodzi o aktualizacje firmware u mnie proces aktualizacji przebiegł pomyślnie dopiero przy brandowanym sofcie z Ery (znajduje się na forum elektrody, link w tekście powyżej).
    Jak zainstalujesz wszystkie dodatki do Pythona odpalasz konsole cmd.exe a następnie przechodzisz do ścieżki gdzie znajdują się skrypty i odpalasz pliki z rozszerzeniem *.py
    Jakbyś miał jakieś problemy to daj znać postaram się pomoc 🙂
    Powodzenia 🙂

  3. konik pisze:

    witam!
    mam problem…. mam modem option icon 225 z orangę. chciałbym usunąć simlock, aby móc korzystać z play. byłbym wdzięczny gdybyś mi napisał co mam zrobić, bo z tego co jest wyżej napisane nic nie rozumię. z góry dziękuję

  4. Czego takiego nie rozumiesz? W którym momencie masz problem?
    Zgodnie z instrukcja Dogberta doszedłeś do punktu 7 i nie możesz wgrać nowego firmware do modemu?

  5. cyryllo pisze:

    Dzięki za poradę 🙂
    Na icon 225 z orange bez problemu się ściągneło 🙂

  6. Krzyk pisze:

    Ja miałem małego zonka przy kroku nr 9. Po zrobieniu unlocka słyszałem windows’owy dźwięk odpinania czegoś na usb, wypinam modem, odpalam msm.apply i zonk, modem nie wykryty, tak samo brak go w menedżerze urządzeń (myśl: uwalił się modem) ale po restarcie poszło 🙂
    Pytanko jak zmienić soft Orange’owy, który jest na modemie, bo ten od optiona nie idzie, tak samo jak nie szedł firmware ?

  7. Masz na mysli oprogramowanie co znajduje sie na wirtualnym napedzie Cd w modemie?

  8. pytacz pisze:

    Cześć!
    Mi wykłada się na kroku 7 pisząc: „Device is not ready. Please wait 10 seconds and click Next to try again.”
    Przy czym można sobie operację powtarzać do bólu… 😉
    Modem jest od Ery z 2008 lub 2009 r. dokładnie nie pamiętam.
    Próbowałem msm_unlock.py bez sterowników (na Win2k), ale nie znajdował portów więc zainstalowałem stery z Globetrottera (pod koniec instalacji sam się zrestartował (dziwne, bo ten sam model (= identyczne sterowniki) tylko od Astera nie robił takich wybryków na Win2k). Potem system ładnie go znalazł (pluł się co prawda, że nie podpisane cyfrowo ale to nic), odpalilły się GTDetect.exe i Globetrotter_Connect.exe więc wygląda to jakby wszystko było cacy.
    Niestety, jak już wcześniej wspomniałem, Superfire z elektrody nie aktualizuje softu modemowego… 😦
    Drugi link nie działa (do tego softu brandowanego na Twojej stronie).
    Acha, modem przy tej całej zabawie był bez sim-karty czyli według przepisu. 😉
    Masz jakieś sugestie/pytania?

  9. Na chwile obecna brak pytań na wieczór wrzucę ponownie plik z softem brandowanym, jak to nie pomoze to bedziemy dzialac dalej…

  10. fryta pisze:

    Zbrandowałem modem, uruchamiam m skrypt msm_unlock.py i wyskakuje komunikat
    Checking bootloader…
    ERROR: The bootloader has not been found. Please place a correct file ‚Superfire.exe in this folder
    Ze strony producenta ściągłem iCON® 225: SuperFire FW only i rozpakowałem w foldere C:\msm Proszę o pomoc co jest nie tak

    • damian pisze:

      Witam. Mam identyczny problem jak fryta. Prosze o pomoc.

      • też mam taki problem wszystkie plikim w jednym folderze oczywiście patch był we własnym folderze cały czas mam komunikat ERROR: The bootloader has not been found. Please place a correct file ‘Superfire.exe in this folder
        ręce mi opadają niewiem co mam zrobic zastanawiam się nad tym http://vevensi.blogspot.com/2011/02/sciaganie-sim-lock-optio-gio225-3g.html wszystko opisane po polsku ale nierozumiem Możesz ściągnąć już przerobiony plik ok ściągłem go ale teraz mam pytanie czy w folderze z unlockerem ma być ten superfire.exe przerobiony czy orginalny z option w sumie robiłem i tak i tak i cały czas to samo proszę o pomoc ?

  11. damian pisze:

    Witam ponownie , rozwiązałem problem zgrywając wszystko do jednego folderu ale pliki z patcha były we własnym.Sim lock zdjęty, dzięki za instrukcje POZDRAWIAM

  12. GEbSKI pisze:

    WITAM.
    mam taki problem wyskakuje mi Failed to find the application port .Please shutdown the device software.

  13. Lukasz pisze:

    Niestety, porada dotyczy tylko Windows XP, na 7 x64 wszystko się sypie.

  14. @Lukasz uważam że cała instrukcja będzie się również sypac w Windows XP x64, nie do konca pamietam w jaki sposob dziala Tryb XP mode w Windows 7 ale mozesz sprobowac tam wykonac ta instrukcje

    • sebek76 pisze:

      Witaj Bartosz mam pytanie odnośnie drugiej metody mam icon225 z orange nie rozumiem o co chodzi w punkcie 2 Otworzyć hiperterminal ?

  15. pavilion pisze:

    Witam,
    mój problem polega na tym, że po zdjęciu simlocka i próbie wykonania debrandignu modemiku ICON 225, pozostaje na nim (wirtualny CD w modemie) cały czas software Orange’u. Jak usunąć ten soft lub wykonać upgrade/downgrade do wersji fabrycznej globetrotter’a ??

  16. Marles pisze:

    Użyj tego pavilion : http://sharebee.com/2447bc53 mi usunęło a potem wgrałem najnowszy firmware ze strony optiona

  17. sebek76 pisze:

    mam pytanie odnośnie drugiej metody mam icon225 z orange nie rozumiem o co chodzi w punkcie 2 Otworzyć hiperterminal

  18. sebek76 pisze:

    Wszystko robię jak w opisie niestety po wpisaniu AT+CLCK=”PN”,2 wyskakuje error jakaś rada ?

  19. sebek76 pisze:

    to są informacje o moim modemie

    Product Name: GlobeTrotter Connect
    Product Version: 3.1.0.1086
    Test sprzętu
    Nazwa karty: GlobeTrotter HSDPA Modem
    Wersja sterownika: 4.0.3.2
    Port aplikacji: COM4
    Numer seryjny karty: DR298632D3
    Wersja oprogramowania sprzętowego: 2.5.13Hd (Date: Feb 18 2008, Time: 18:32:40)
    Wersja sprzętu: 2.0
    Numer IMEI : 359741019235544
    Numer ICCID
    Numer(y) telefonu
    Test funkcjonalny
    Status kodu PIN: Nieznany
    Nazwa sieci
    Tryb wyboru sieci: Ręczny
    Siła sygnału: N/D
    Ustawienia sieci
    Rejestracja sieci CS: Nie zarejestrowany
    Rejestracja sieci PS: Nie zarejestrowany
    Załącznik sieci PS: Nie dołączony
    APN(y): internet

  20. Do Sebek:
    Szanowny kolego, albo bedziesz przedstawial sie jako Sebek76 albo bede publikowal Twoich komentarzy. Nie wpisuj w pole Nick Bartosz Nawrot Sebek 76!!
    Z tego co przeczytałem z Twojego komentarza którego nie przepuscilem przez moderacje wykonujesz zle instrukcje zawarta powyzej

    Mimo wszystko pozdrawiam i zycze zrozumienia 🙂

  21. sebek76 pisze:

    sorry nie zauważyłem tego co wpisuję w pole nik ale mam problem wszystko robie według instrukcji z 1 postu ale cały czas mam komunikat ERROR: The bootloader has not been found. Please place a correct file ‘Superfire.exe in this folder bardzo proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję

  22. @sebek76 kolego drogi dobrze by było jeszcze jak byś nie umieszczał podczas dodawania komentarza odnosnika do mojego avatara!
    Z tego co widze w komentarzu który nie przeszedł przez moderacje. Blednie zrozumiales instrukcje przeczytaj ja jeszcze raz tutaj http://goo.gl/14uNg
    Również miałem problemy ze sciągnieciem simlocka jak używałem narzędzi w wersjach innych niż te zawarte w instrukcji. Musisz zachować również identyczną ścieżkę (lokalizację) plików i folderów

    Powodzenia!

  23. mar pisze:

    u mnie byly problemy opisane wyzej, zadzialalo po usunieciu WSZYSTKICH urzadzen podpietych pod inne porty usb

  24. MichałB pisze:

    Witam,
    a mi Python wyrzuca błędy składni skryptu:
    ” File „C:\icon225\msm_unlock.py”, line 88
    print „dumping %d bytes…” % len(s)
    ^
    SyntaxError: invalid syntax”

    Jak wykomentuję te printy, to z kolei nie pasują mu tabulatory i spacje. Jak to odpalić nie debuggując całego skryptu?
    Dodam, że używam Pythona w wersji 3.2.2

  25. darek pisze:

    Witam panie bartoszu prosze o kontakt na ggg 9284133 chodzi o simloka z gio225 niemoge sobie poradzic

  26. MasterYoda pisze:

    Witam mógłby ktoś pomóc? U mnie sypie się po otworzeniu unlockpy. Włącza się i wyłącza od tak sobie.

  27. Strad!V pisze:

    U mnie na win 7 x64 udało się ściągnąć sim-lock’a optiona brandowanego przez erę. Więc na tym systemie też jest to możliwe.
    Próbowałem i kombinowałem kilkanaście (może kilkadziesiąt) razy z dosłownie kilkoma różnymi konfiguracjami umieszczania plików. i w końcu zostałem przy ostatniej i już zniechęcony zacząłem klikać bezmyślnie na msm_unloch i w końcu zaskoczyło. za którymś razem tak po prostu odnalazł porty i wygenerowało kod.
    Z wpisaniem kodu tez byl problem. nie widzial portów. i znowu za któryms razem poszło. Wielkie dzięki. Pozdrawiam 😉

  28. LOKI pisze:

    Witam ja niestety zablokowałem się na bootloaderze chyli tak jak chłopaki wcześniej czy można proisć o jakieś wskazówki co zrobić

  29. lukas pisze:

    nazwe tego pliku co robicie update trzeba zmienic na Superfire orginalnie jest dluzsza i nie wchodzi przez to

  30. Meh pisze:

    Mam takie pytanie, ile czekałeś, nim pojawił Ci się Twój kod ?
    Udało mi się dojść do kroku 8go, uruchomiłem msm_unlock.py, i konsola się zatrzymała na „Reading unlock code…”
    Trwa to już parę minut, konsola nie jest zawieszona…
    Bez problemu przeszedłem przez wszystkie kroki, a tutaj powoli tracę już cierpliwość, bo czekam na ten kod i czekam…

  31. Meh pisze:

    Ok, poradziłem sobie już… Jako, że niektórzy mają problem od kroku 7go, podaje rozwiązanie:

    Zrób kopię zapasową Superfire.exe. Teraz uruchom program (w C:\msm), zaznacz opcję [Generate log file] i kliknij [Next]. Znów wyskoczy Ci ten czerwony komunikat, nie przejmuj się nim i kliknij [cancel]. W C:\msm powinien pojawić się nowy plik: Superfire.log, otwórz go edytorem tekstu i wyszukaj „CPagePreparation::Do: unsupported card (GI0225-#.#.#.#.#)”. Spisz sobie cyfry (często jest to 1.1.1.0.0). Teraz będziesz potrzebował edytora Hexów, z jego pomocą powinieneś otworzyć plik superfire.exe i znaleźć ciąg „1.1.2.2.5” (pod nim znajduje się „=.H.W.D.N…-.*.”). Zamień te liczby na te, które spisałeś z loga. Teraz zapisz plik jako i „Superfire.exe” i wrzuć go do folderu, w którym ciągle pracujemy. Teraz program powinien działać. Po zakończeniu instalacji pozostaje tylko zastąpić zmodyfikowany plik superfire.exe oryginalnym, uruchomić msm_unlock.py (nie musisz używać CMD, starczy 2*LPM) i czekać, aż wyświetli się osiomiocyfrowy kod dla Twojego urządzenia, który potem trzeba będzie tylko wpisać w msm_apply.py
    Sprawdzone na Windows 7, wszystko działa jak ta lala, modem z Simlockiem od BlueConnecta śmiga teraz na Playu.

    • R&B pisze:

      @Meh:
      Witam. Mam pytanie i prośbę. Posiadam modem QUALCOMM 3G CDMA GIO225 z simlockiem Ery. Czy unlock tego modemu robi się analogicznie do Optiona Icon225? Jeśli tak czy mógłbyś wrzucić na Rapida cały zestaw programów do przeróbki i podać link? Z góry dzięki i pozdrawiam

  32. jj pisze:

    meh – a skąd zdobyłeś superfire.exe? Ja sciągnąłem ze strony elektroda.pl ale w tym programie nie mam w ogóle takiej opcji jak create log file. Co więcej, w superfire.exe w ogóle nie mam stringu 1.1.2.2.5.
    Też utknąlem na pkt 7 😦

  33. Pshypadek pisze:

    Mi wywala w ostatnim stadium…. Unlocking modem… ERROR: Unlock unsuccessful. i co teraz???

  34. Luki pisze:

    Dziękuję serdecznie. Były lekkie problemy ale poradziłem sobie i modem już bez simlocka! Karta Play w środku i hula aż miło! Dzięki raz jeszcze!

  35. Straszak pisze:

    Witam.
    Jedno małe pytanko które pojawiło się trochę wcześniej: Ile czekacie za wygenerowaniem kodu odblokowującego? Zrobiłem aktualizacje softu według opisu ze zmianami programem Hexedit, zamieniłem na oryginalny Superfire, wszystko w jednym katalogu c:/Msm i po uruchomieniu msm_unlock.pt mam komunikat Searching for serial port …. i to trwa wieki … i nic. Mam windowsa 7 32bit … Jakies podpowiedzi dostanę? 🙂

  36. Gensior pisze:

    Witam, mam Gio225 z blokada tele ring, przeszedłem przez aktualizacje is sanełem na numerze odblokowującym wpisuje jak w instrukcji polecenie msm_unlock.py i wyskakuje mi:
    Import error : no module named serial
    co zrobić POMOCY?????

  37. Dawid pisze:

    Witam! Mam chyba problem z pythonem :/ mam model ICION 225 od Orange i robię wszystko zgodnie z instarukcją ale przy uruchomieniu skryptu unlock.py wywala błędy typu „ImportError: No module named Serial”
    gdzie może być przyczyna?

  38. help please pisze:

    [img]http://foto.hostuje.org/cb.php?f=bcf032fcdf22508605881498ea700de1.png[/img]

    Co z tym zrobić dalej?

  39. Jakub pisze:

    Co mam robić ? gdy uruchamiam msm_unlock.py wyskakuje mi :failed to find the application port. Please shutdown the device software . Oprogramowanie wylacone.

  40. SALINS pisze:

    Super NAWROT, że dopiero w komentarzach można znaleźć INFORMACJĘ, że na WIN 7 nie ma co próbować.. ŻENADA ten poradnik.

    • Szanowny SALINSie ogarnij ze post ten był pisany 22 stycznia 2011 roku i nie kontynuje pisania na tym BLOGu, a komentarze akceptuje jak mi sie nudzi. Wlasnie trafiles na ten czas 😉

    • Lascik pisze:

      Mnie tam na 7 poszło git do momentu msm_apply.py zaczął mielić poprosił o kod który wygenerowałem i tutaj wyskoczył błąd, że nie udało się zdjąć sim-locka…

  41. lord.edo pisze:

    u mnie dochodzi do „searching for serial ports…” i potem nic sie nie dzieje co jest grane

  42. Pomocny pisze:

    może temat stary ale ktoś tu może trafić na tego bloga i tutaj jest rozwiązanie problemu jak zdjąć simlocka z opitcon255 http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=21291 wszystko działa pod win 7 x64 pięć minut roboty 🙂

Skomentuj

