PKP – Pier*****e Ku**a Pociągi

Posted: 29 października 2009 in Życie
Tagi:

Post ten powstał z tego względu iż jestem strasznie zbulwersowany postawą PKP. To że pociągi są zwykle opóźnione to już przyjmuję za standard, jednak gdy tylko mogę staram się o zwrot kosztów podróży. Poprawiło się natomiast to że wszelkie zmiany dotyczące rozkładu jazdy są na bieżąco uaktualniane na stronie internetowej PKP
Wracając dziś w pośpiechu z Dębicy zakupiłem bilet na stacji i na szczęście zdążyłem na pociąg i na tym się kończy to moje szczęście, ponieważ mając przesiadkę w Katowicach, postanowiłem „wziąć” z kasy faktury na bilety. Jako że ostatnio mnie Pani kasjerka uświadomiła że faktury wypisują tylko w dolnych kasach postanowiłem że bez większego zamieszania się tam udam. Po odstaniu w kolejce dobrych 10 minut, szanowna Pani kasjerka wypisała mi fakturę na jeden z biletów z tego względu iż drugi bilet nie został zakupiony w kasie InterCity. Po fakturę za drugi dokument uprawniający do przejazdu pociągiem poprosiła, abym udał się do kasy na górę. Tak też uczyniłem, ponownie po odstaniu kilku minut w kolejce poprosiłem przy okienku o fakturę Pani kasjerka odparła że nie otrzymam faktury z tego względu iż fakturę na zakupiony bilet w Dębicy powinienem poprosić w miejscu gdzie zakupiłem bilet. Z uśmieszkiem zaproponowała mi zakup biletu do Dębicy. Po tym co usłyszałem wpadłem w głęboką furię że robi sobie ze mnie jaja, gdy poprosiłem o jej imię i nazwisko odmówiła podania.
Poszedłem więc do starszego kasjera o wytłumaczenie mi i wskazanie w regulaminie dlaczego nie wydadzą mi faktury. Po kilku minutach uradowana kasjerka pokazuje mi ów regulamin przez szybę (przypuszczam że bała się że będę chciał sobie pożyczyć ten regulamin). Po przeczytaniu, potwierdziły się słowa bezczelnej kasjerki, że faktura może być wydana tylko w kasie gdzie został zakupiony bilet do 7 dni! Jednak w tym samym punkcie regulaminu była również taka informacja, że w momencie gdybym zakupił bilet w pociągu u konduktora (w moim przypadku dopłacając 5 zł, ponieważ na stacji znajdowała się kasa), fakturę wydaliby mi w stacji docelowej bez większych problemów.
Wniosek z tego taki że czasami lepiej dopłacić 5 zł niż teraz wysłać prośbę do PKP w Dębicy o wydanie faktury na zakupiony tam bilet, stracić do tego taką samą kwotę (5zł), cenny czas i nerwy…

Komentarze
  1. Tomek pisze:

    Kiedys jadac z Warszawy do Katowic tez bralem FV w Warszawie, jednakze zostala ona zle wystawiona… W katowicach mi ja skorygowali bez problemu, byc moze mialem wiecej szczescia w tej kwestii 🙂

Skomentuj

