Socjotechnika czyli jak można paść ofiarą wyłudzenia przykład na podstawie Allegro

Posted: 20 września 2009 in Security, Życie
Tagi: , , ,

Kilka tygodni temu postanowiłem wystawić na Allegro telefon HTC Diamond.
Jak to zwykle bywa zawsze są setki maili z pytaniami. Jeden mail zwrócił na mnie szczególną uwagę ponieważ był napisany po angielsku (co rzadko się zdarza na allegro), od osoby nowo zarejestrowanej „z kopertą”. Szanowny użytkownik pytał czy jest możliwość wysłania przedmiotu za granicę.  Odpowiedziałem że jak najbardziej jak tylko pokrywa koszty transportu. Po kilku godzinach dostaję informację że chce zapłacić za przedmiot i na jakie konto ma przelać pieniądze. Początkowo miałem podać numer konta w Inteligo, jednak coś mi tu nie pasowało! Dlatego postanowiłem wykorzystać konto w PayPal. Po podesłaniu maila czekałem na transfer gotówki.
W kolejnym dniu przychodzi do mnie mail rzekomo od service@paypal.com jednak po sprawdzeniu autentycznego adresu mail okazało się że jest to mail z adresu paypal@usa.com w wiadomości była zawarta informacja że środki oczekują na transfer na moje konto po akceptacji przez osobę która zakupiła przedmiot, akceptacja miała się odbyć po dotarciu paczki pod wskazany adres! W tym momencie byłem już prawie pewny, że ma tu miejsce atak socjotechniczny pod moją osobę. Skontaktowałem się z obsługą PayPal załączyłem otrzymanego maila z adresu paypal@usa.com, otrzymałem informację że ten mail nie pochodzi od nich. Sprawę o wyłudzenie zgłosiłem na policji.

Przestroga!
Robiąc jakiekolwiek transfery sprawdzajcie nadawcę, odpowiadajcie na maile, lecz bądźcie czujni!

Jak widać wyłudzanie przedmiotów za pośrednictwem aukcji internetowych staje się coraz bardziej popularne po za granicami naszego państwa

Możliwość komentowania jest wyłączona.